Funderingar 2010


Hur vill alla att man egentligen ska vara eller hur man ska leva? Är inte det upp till var och en? Eller finns det någon slags manual som man ska följa? Isåfall har jag första tjing på den! För vad jag inte kan förstå är människan i dagens samhälle verkar bli allt mer och mer desperat på att få uppnå något, att ha något att leva för.

Det var länge sedan som jag hörde någon som inte visste vad han/hon ville jobba med eller göra med sitt liv. Alla har sina små drömmar och planer som dem strävar efter. Men vet dem varför egentligen? Varför måste man sträva efter något? Räcker det inte med att ta dagarna som dem kommer och se vad som händer? Måste allt va så jävla planerat, som "sikkan" säger i Jönsson ligan, allt är planerat in i den minsta detalj.


Jag säger inte att jag har några drömmar, för det har jag. Men varför ha bråttom med att förverkliga dem. Jag är ung och har livet framför mig.. Ne! Så i år, ska jag vara spontan, göra det som är roligt och vara impulsiv! Det kan nog bli en rolig upplevelse det med :) Eller vad säger du? Hur ser du på saken?


Puss! / Caroline

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0